Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu prawego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu
Powiat Złotów

Czym zajmują się poszczególne wydziały?

Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Czym zajmują się poszczególne wydziały?” 

Zabezpieczenie przed robotami. Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

Pola oznaczone * są wymagane.

Czym zajmują się poszczególne wydziały?

Artykuł

1. Niektóre zadania Wydziału Komunikacji i Dróg:
• rejestracja i wyrejestrowywanie pojazdów,
• wydawanie i zatrzymywanie praw jazdy, nadawanie i cofanie uprawnień,
• usuwanie pojazdów z drogi,
• nadzór nad ośrodkami szkolenia kierowców, instruktorami nauki jazdy i wykładowcami,
• wydawanie, cofanie i wygaszanie zezwoleń, licencji oraz zaświadczeń w transporcie krajowym,
• prowadzenie spraw związanych z publicznym transportem zbiorowym,
• nadzór nad stacjami kontroli pojazdów,
• prowadzenie spraw z zakresu zarządzenia ruchem drogowym,
• prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego (np. wydawanie uzgodnień na organizowanie procesji i pielgrzymek na drogach publicznych czy wydawanie zezwoleń na przeprowadzanie zawodów sportowych, które powodują utrudnienia w ruchu).
 
2. Niektóre zadania Wydziału Budownictwa i Architektury:
• przygotowywanie pozwoleń na budowę,
• przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze budowy oraz wykonywania robót budowlanych niewymagających uzyskania pozwolenia na budowę,
• przyjmowanie zgłoszeń o rozbiórce niewymagającej uzyskania pozwolenia,
• nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę,
• stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu na budowę,
• wydawanie dzienników budowy,
• kontrolowanie prowadzenia spraw związanych z udzielaniem lub odmową zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowalnych,
• przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego,
• wydawanie zaświadczeń o samodzielności lokalu mieszkalnego,
• potwierdzanie powierzchni użytkowej i wyposażenia technicznego domu jednorodzinnego dla celów dodatku mieszkaniowego,
• wydawanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
 
3. Niektóre zadania Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami:
• W zakresie Referatu Ewidencji Gruntów i Budynków oraz Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:
• wydawanie wypisów, wyrysów oraz map,
• przyjmowanie i obsługa zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych, weryfikacja opracowań przyjmowanych do zasobu,
• koordynowanie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
• tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych obejmujących zbiory danych infrastruktury informacji przestrzennej (dotyczących m.in. ewidencji gruntów i budynków, geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, rejestru cen i wartości nieruchomości) oraz standardowych opracowań kartograficznych.
• W zakresie Referatu Gospodarki Nieruchomościami Powiatu i Skarbu Państwa:
• prowadzenie spraw związanych z nabywaniem i zbywaniem nieruchomości stanowiących własność Powiatu i Skarbu Państwa,
• naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu,
• przygotowywanie decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości,
• prowadzenie postępowania wywłaszczeniowego,
• prowadzenie spraw związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości, zwrotem odszkodowań, w tym także nieruchomości zamiennej oraz rozliczeniem z tytułu zwrotu i terminami zwrotu,
• zabezpieczenia wierzytelności Skarbu Państwa przez wpisanie w księdze wieczystej hipoteki oraz wydawanie zaświadczeń o spłaceniu wierzytelności.
• W zakresie gospodarki gruntami rolnymi:
• prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o nadaniu na własność nieruchomości,
• prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przekazywaniem na własność działki gruntu i działek pod budynkami osobie, która przekazała gospodarstwo rolne państwu w zamian za rentę.
 
4. Niektóre zadania Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa:
• wydawanie kart wędkarskich,
• rejestracja sprzętu pływającego służącego do połowu ryb,
• wystawianie legitymacji strażnikom Społecznej Straży Rybackiej,
• prowadzenie spraw związanych z usuwaniem azbestu z budynków mieszkalnych, gospodarczych i inwentarskich,
• wydawanie zaświadczeń o tym, że działka nie jest objęta uproszczonym planem lasu,
• wydawanie decyzji dla jednostek w przypadku przekroczenia dopuszczalnego poziomu hałasu w środowisku,
• wydawanie decyzji zobowiązującej podmiot negatywnie oddziałujący na środowisko do ograniczenia oddziaływania na środowisko i jego zagrożenia lub przywrócenia środowiska do stanu właściwego,
• prowadzenie spraw dotyczących ograniczania lub zakazu używania jednostek pływających (lub niektórych ich rodzajów) na określonych zbiornikach,
• pomiar, kubikowanie i cechowanie drewna oraz wydawanie dokumentu stwierdzającego legalność jego pozyskania,
• wydawanie decyzji zezwalającej na pozyskanie drewna niezgodnie z uproszczonym planem urządzenia lasu,
• udzielanie instruktażu z zakresu wykonywania zasięgu trzebieży wczesnej i późnej właścicielom oraz czyszczeń lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa,
• wydawanie decyzji w zakresie zmiany lasu na użytek rolny,
• wydawanie decyzji na przedwczesny wyrąb drzewostanów w przypadku, gdy nie spełnia on celów hodowlanych,
• wydawanie zezwoleń na posiadanie i hodowlę chartów rasowych lub ich mieszańców,
• wydzierżawianie polnych obwodów łowieckich na wniosek Polskiego Związku Łowieckiego,
• ustalanie wysokości czynszu dzierżawnego dla dzierżawców polnych obwodów łowieckich,
• prowadzanie rejestru posiadanych roślin i zwierząt chronionych,
• pomoc przedsiębiorcom i mieszkańcom powiatu w interpretacji przepisów dotyczących gospodarki odpadami oraz udzielanie odpowiedzi na zapytania i wątpliwości prawne w zakresie obowiązywania ustawy o odpadach,
• obsługa spraw pozostających w kompetencji Geologa Powiatowego.
 
5. Niektóre zadania Wydziału Oświaty:
• realizowanie zadań związanych z zakładaniem i prowadzeniem publicznych szkół ponadpodstawowych, szkół sportowych i mistrzostwa sportowego, placówek oświatowo-wychowawczych, ośrodków szkolno-wychowawczych i poradni psychologiczno-pedagogicznych,
• prowadzenie spraw w zakresie powoływania i udziału komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na dyrektora szkoły lub placówki,
• przygotowywanie zezwoleń na założenie szkoły publicznej przez osobę prawną lub fizyczną,
• opiniowanie likwidacji szkoły lub placówki publicznej oraz przejmowanie dokumentacji likwidowanej szkoły, prowadzonej przez inną osobę prawną lub fizyczną,
• prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
• prowadzenie spraw związanych ze stypendiami, nagrodami i wyróżnieniami w dziedzinie kultury fizycznej
• prowadzenie spraw związanych ze składaniem wniosków o przyznanie odznaki „Za opiekę nad zabytkami”,
• prowadzenie spraw związanych z ustanowieniem społecznego opiekuna zabytków, prowadzenie listy społecznych opiekunów zabytków oraz wydawanie legitymacji społecznego opiekuna zabytków i wystawianie zaświadczeń o pełnieniu tej funkcji,
• prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku znajdującym się na terenie powiatu, wpisanym do rejestru zabytków,
• organizacja otwartych konkursów ofert na organizację zadań publicznych z zakresu pożytku publicznego,
• przygotowywanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego państwa,
• organizowanie przewozu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych.
 
6. Niektóre zadania Wydziału Organizacyjnego i Promocji:
• prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych,
• udostępnianie dokumentów dotyczących zatrudnienia w zlikwidowanych zakładach pracy, których akta znajdują się w Archiwum Zakładowym Starostwa,
• prowadzenie spraw związanych z nieodpłatną pomocą prawną i nieodpłatnym poradnictwem obywatelskim,
• prowadzenie spraw w zakresie zamówień publicznych i spraw inwestycyjnych, zarządzania kryzysowego, obronności, obrony cywilnej i promocji,
• obsługa Rady Powiatu Złotowskiego i Zarządu Powiatu Złotowskiego.
 
7. Powiatowy Rzecznik Konsumentów:
• zapewnia konsumentom bezpłatne poradnictwo i informację w zakresie ochrony ich interesów,
• wytacza powództwa na rzecz konsumentów, za ich zgodą występuje również do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
• występuje do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
 
Uwaga!
Pełne zakresy działania wszystkich wydziałów i samodzielnych stanowisk w Starostwie Powiatowym w Złotowie szczegółowo opisane zostały w załączniku numer 2 do Regulaminu Organizacyjnego – jest on dostępny TUTAJ (przekierowanie – klik).

 

Patrycja Kajewska
Nadchodzące wydarzenia
ZŁOTÓW Pogoda
Statystyki serwisu
Licznik odwiedzin:5 136 735
Dzisiaj:547
Gości on-line:0
Twoje IP:216.73.216.50
Herb

Powiat Złotowski

Starostwo Powiatowe w Złotowie

Aleja Piasta 32, 77-400 Złotów

Tel.: (+48) 67 263 32 20

E-mail: starosta@zlotow-powiat.pl

NIP starostwa: 767-14-50-797

NIP Powiatu Złotowskiego: 767-1597-589

Kod terytorialny Powiatu Złotowskiego: 3031

 

Godziny otwarcia

Urząd:
Poniedziałek: 8:00 do 16:00
Wtorek-Piątek: 7:00 do 15:00

Wydział Komunikacji

Dróg - Rejestracja Pojazdów:

Poniedziałek: 8:00 do 16:00
Wtorek-Piątek: 7:30 do 14:00

 

Gminy
Powiatu Złotowskiego
Mapa Jastrowie Tarnówka Krajenka Okonek Lipka Zakrzewo Złotów Miasto Złotów
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.